+30 salonów
+100 ekspertów
+1mln bw
Montaż fotelików Zapytaj konsultanta Kontakt do salonów BW Blog
Joga w ciąży

Czy joga dla kobiet ciężarnych jest bezpieczna?

2020-10-28

Zanim zaczniesz

Pamiętaj, że jeśli do tej pory nie prowadziłaś zbyt aktywnego trybu życia, będąc w ciąży, nie powinnaś robić wielkiej rewolucji. Organizm kobiety jest już wystarczająco podatny na zmiany i niekiedy niekoniecznie radzi sobie z tym dobrze. Lepiej więc wprowadzać zmiany powoli, a jednocześnie bezpiecznie. Zapytaj swojego lekarza prowadzącego, czy taka aktywność u Ciebie jest całkowicie bezpieczna. Warto pamiętać, że joga dla ciężarnych to zdecydowanie nie jest trening wyczynowy, siłowy, który niesie za sobą duży wysiłek. Jednak bezpieczniej będzie omówić tę kwestię z lekarzem, podpytać fizjoterapeutów, porozmawiać z koleżankami, które uprawiały jogę. Możesz też sprawdzić, czy w Twojej szkole rodzenia będą przydatne informacje.

Joga jako przeżycie duchowe

Czy joga w ciąży jest bezpieczna

Ten rodzaj aktywności niesie za sobą wiele pozytywnych skutków. Pierwszym z nich jest głęboki relaks samej ciężarnej, która w czasie ćwiczeń skupia się na swoim oddechu. Dzięki temu może się wyciszyć i odprężyć, wszelkie troski i obawy odpływają. Wiele ciężarnych odczuwa głębokie duchowe połączenie ze swoim dzieckiem, podczas uprawiania jogi mówi do swojego maluszka, inaczej niż podczas codziennych czynności. U wielu kobiet pojawia się jeszcze większa czułość, silnie wzmocnienie więzi i piękne przeżycia. Dodatkowo joga wpływa na stan emocjonalny przyszłej mamy, często zdarza się niespodziewany płacz czy śmiech. Podczas tak głębokiego relaksu mamy, dziecko również czuje się bardzo dobrze. Jest spokojne, ponieważ wyczuwa spokój swojej mamy. Regularnie uprawiana joga wprowadza harmonię i spokój, co jest korzystne dla każdego członka rodziny. A po takim przygotowaniu i długofalowym relaksie przyszłe spacery wózkiem z dzieckiem dopełnią tylko pełnej harmonii każdej Mamie.

Joga jako praca ciała

Joga w ciąży

Jak już wyżej pisaliśmy, joga nie należy do aktywności, które każą ciężarnej wylewać poty. To jedynie drobne codzienne aktywności, które na pozór wydają się niepozorne. Warto jednak wiedzieć, że w czasie ćwiczeń wzmacniają się mięśnie, ciało się rusza i pracuje. Joga może pozwolić uniknąć bólu kręgosłupa lub zmniejszyć jego siłę. Jest to też bardzo duży relaks dla całego ciała i obciążonych pleców, za co kręgosłup ciężarnej będzie jej wdzięczny. Dodatkowo joga przygotowuje również kobietę do porodu przez naukę prawidłowego oddechu. Ciężarna może również ćwiczyć mięśnie dna miednicy, które stanowią kluczową rolę w całym procesie porodu, jak i po nim.

 

Co sądzicie o uprawianiu jogi w czasie ciąży? Praktykujecie, a może chcecie zacząć?

Zapraszamy Cię do dołączenia do naszej Grupy na Facebooku.
Publikujemy tam treści niedostępne nigdzie indziej: konkursy, porady ekspertów, ciekawe dyskusje, interesujące opinie. Dołącz do naszej społeczności!

Podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami.

Dori
2020-10-30 11:51
Bezpieczna i odstresowująca.
Karolinez
2020-10-29 18:00
Jogę uprawiam od ok 3 lat i zawsze po zajęciach jestem wypoczęta napełniona pozytywna energią. Polecam spróbować niedowiarkom tę formę relaxu.
Ania
2020-10-28 15:20
Taki relaks jest nam na pewno niezbędny i potrzebny, szczególnie w obecnych czasach ..
Napisz opinię
Follow us
Copyrights 2004-2021 BoboWózki
social mail
social up
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.