Koszyk - do kasy   0 szt. 0zł  Do kasy
BoboWózki logo
Zapraszamy do specjalistycznych salonów : KRAKÓW - Al. Jana Pawła II 31 +48690245582; WARSZAWA - ul. Pańska 73 +48506282081; BIAŁYSTOK - ul. Wasilkowska 30 +48505549918; RADOM - ul. 1905 roku 21 +48505549883; ŁÓDŹ - ul. Kilińskiego 298 +48505549828; WROCŁAW - ul. Szkocka 3 +48505606680; KATOWICE - Al. Roździeńskiego 93 +48798049077; BYDGOSZCZ - ul. Szajnochy 2 +48661408853; GDAŃSK - ul. Łostowicka 4 +483220767; KOSZALIN - ul. Kołłątaja 1A +48790896246; CZĘSTOCHOWA - ul. Kiedrzyńska 9 +48784535440; POZNAŃ - ul. Serbska 9 +48618429138; GDYNIA - ul. Nowodworcowa 22 +48502926802; ZAMOŚĆ - Al. 1 Maja 3 +48846279111.Zapraszamy do specjalistycznych salonów : KRAKÓW - Al. Jana Pawła II 31 +48690245582; WARSZAWA - ul. Pańska 73 +48506282081; BIAŁYSTOK - ul. Wasilkowska 30 +48505549918; RADOM - ul. 1905 roku 21 +48505549883; ŁÓDŹ - ul. Kilińskiego 298 +48505549828; WROCŁAW - ul. Szkocka 3 +48505606680; KATOWICE - Al. Roździeńskiego 93 +48798049077; BYDGOSZCZ - ul. Szajnochy 2 +48661408853; GDAŃSK - ul. Łostowicka 4 +483220767; KOSZALIN - ul. Kołłątaja 1A +48790896246; CZĘSTOCHOWA - ul. Kiedrzyńska 9 +48784535440; POZNAŃ - ul. Serbska 9 +48618429138; GDYNIA - ul. Nowodworcowa 22 +48502926802; ZAMOŚĆ - Al. 1 Maja 3 +48846279111.Zapraszamy do specjalistycznych salonów : KRAKÓW - Al. Jana Pawła II 31 +48690245582; WARSZAWA - ul. Pańska 73 +48506282081; BIAŁYSTOK - ul. Wasilkowska 30 +48505549918; RADOM - ul. 1905 roku 21 +48505549883; ŁÓDŹ - ul. Kilińskiego 298 +48505549828; WROCŁAW - ul. Szkocka 3 +48505606680; KATOWICE - Al. Roździeńskiego 93 +48798049077; BYDGOSZCZ - ul. Szajnochy 2 +48661408853; GDAŃSK - ul. Łostowicka 4 +483220767; KOSZALIN - ul. Kołłątaja 1A +48790896246; CZĘSTOCHOWA - ul. Kiedrzyńska 9 +48784535440; POZNAŃ - ul. Serbska 9 +48618429138; GDYNIA - ul. Nowodworcowa 22 +48502926802; ZAMOŚĆ - Al. 1 Maja 3 +48846279111.
Aktywność sportowa w ciąży

Jakie aktywności dozwolone są w czasie ciąży?

Jeśli uwielbiasz ćwiczyć, a sport to Twoje drugie imię, ale jednocześnie boisz się, że ćwiczenia zaszkodzą dziecku, to... zrelaksuj się, usiądź wygodnie i przeczytaj ten artykuł. Wystarczy odrobina dobrej woli, determinacji i cierpliwości, a poczujesz się o wiele lepiej, bo ćwiczenia fizyczne poprawiają nasz stan emocjonalny. Przy okazji pamiętaj, że dobre samopoczucie mamy, to dobre samopoczucie dzidziusia!

Wiele kobiet postanowiło nie rezygnować ze sportu w momencie, gdy zaczęły spodziewać się dziecka. U części kobiet to właśnie ciąża sprawia, że zaczynają interesować się sportem. Oczywistą sprawą jest, że treningi w trakcie ciąży nie mogą być bardzo intensywne. Niemniej jednak, nie oznacza to konieczności całkowitego porzucenia sportu w trakcie ciąży. Zerknij na poniższe rady, aby wiedzieć, jak sprawić, aby z ćwiczeń płynęły same korzyści - zarówno dla Ciebie, jak i maluszka.

Bycie Fit Mamą? Czemu nie!

Uprawianie sportu to jedna z rzeczy, którą zawsze warto jest wpisać w plan dnia. Sport buduje zarówno nasze ciało, ale i charakter. Przy okazji, ćwiczenia w trakcie ciąży poprawiają kondycję - wzmacniają nasze mięśnie i serce - co zdecydowanie ułatwi nam poród, zwłaszcza, gdy będzie trwać długo.

Wiele siłowni posiada programy dedykowane dla mam. Instruktorzy dbają o to, by plan ćwiczeń przynosił wymierne korzyści i jednocześnie był w pełni bezpieczny zarówno dla mam, jak i nienarodzonych jeszcze dzieci. Takie treningi możemy też odbywać w domu. Technikę wielu ćwiczeń spokojnie opanujemy z pomocą poradników, bez konieczności pomocy trenera.

 

Od czego zacząć?

Przede wszystkim, należy sobie uświadomić zalety płynące z podjęcia ćwiczeń. Mając na uwadze, iż nie będą to ćwiczenia intensywne, nie nastawiajmy się na efekty w postaci, na przykład, chudnięcia, budowania masy mięśniowej. W ćwiczeniach w trakcie ciąży chodzi głównie o to, by wzmocnić swoją wytrzymałość, poprawić samopoczucie.

Wzmożoną aktywność fizyczną warto jest skonsultować z lekarzem. Jeśli zdecydujemy się na ćwiczenia w trakcie ciąży, to koniecznie trzeba uwzględnić swój poziom zaawansowania. Kobiety, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę ze sportem, powinny budować swoją kondycję powoli, bez przemęczania się.

Jeśli już wyeliminowaliśmy przeciwwskazania zdrowotne, to możemy pójść krok dalej - do sklepu z odzieżą sportową. Odpowiedni ubiór jest niezbędny, by móc w pełni skupić się na ćwiczeniach. Niedopasowane ubranie będzie stale odwracać naszą uwagę, co bardzo przełoży się na jakość treningu i jego skuteczność.

W stroju ważne jest przede wszystkim to, aby czuć się w nim komfortowo. Nasza wygoda płynie nie tylko z samego dopasowania, ale też choćby z jakości użytych materiałów. Jeśli zdecydujemy się na produkty wykonane z nieprzewiewnych materiałów, to trening będzie dla nas bardzo nieprzyjemny w odczuciach, a chodzi przecież o uczucie szczęścia i satysfakcji!

 

Siłownia, plener czy dom? Gdzie ćwiczyć?

Miejsce ćwiczeń zależy od naszych preferencji. Nie musimy być tam, gdzie czujemy się niekomfortowo.

Jeśli ćwiczenia na siłowni są dla nas krępujące - ćwiczmy w domu. Ułożenie bezpiecznego zestawu ćwiczeń, który można wykonywać w pojedynkę, bez asekuracji, to łatwa rzecz. Ćwiczenia w domu wiążą się z wieloma zaletami - oszczędnością czasu (brak konieczności dojazdów), pieniędzy, łatwiejszym zmotywowaniem się do ćwiczeń.

Siłownia to świetny wybór dla kobiet, które lubią ćwiczyć w grupie. Bycie w grupie motywuje - zwłaszcza, jeśli otaczają nas osoby w podobnej sytuacji do naszej. Warto zorientować się, czy lokalne siłownie nie organizują zajęć dedykowanych przyszłym mamom. Dzięki takim zajęciom będziesz mieć pewność, że ćwiczysz pod okiem specjalisty, a jednocześnie poznasz inne matki, z którymi będziesz mogła wymienić się doświadczeniami.

Ćwiczenia plenerowe kwalifikują się do ćwiczeń wykonywanych na własną rękę. Ich niewątpliwą zaletą jest odbycie treningu na świeżym powietrzu, co pozytywnie wpłynie na nasze samopoczucie. W internecie można znaleźć wiele historii kobiet, które w trakcie ciąży jeździły na nartach, biegały, pływały, a na koniec urodziły zdrowe i piękne dziecko. Wszystko zależy od tego, jak bardzo aktywnym było się przed ciążą. Rozpoczęcie przygody z bieganiem w trakcie ciąży może być ryzykowne, ale jeśli ma się sporo stażu (około roku i więcej), to wówczas wystarczy zredukować intensywność treningów.

Jak ćwiczą Fit Mamy?

Skoro już udało nam się podjąć decyzję i wybrać miejsce, to warto byłoby też zdecydować się na konkretne czynności. Nie bez powodu w internecie można znaleźć dziesiątki różnych zestawów ćwiczeń. Różnorodnosć wynika między innymi z preferencji - nie każdy lubi wykonywać dane ćwiczenia, więc specjaliści przygotowali dla nich różne alternatywy.

Jeśli lekarz zalecił Ci, abyś nie nadwyrężała swojego kręgosłupa lub nie przemęczała się - zawsze o tym pamiętaj. Dobro Twojego dziecka jest najważniejsze. Ciąża nie jest najlepszym momentem, by badać swoje granice wytrzymałości, jak chodzi o sport. Takie zalecenie nie wyklucza jednak całkowicie możliwości treningu.


Ćwiczenia w pozycji siedzącej w ciąży Ćwiczenia z piłką w ciąży Ćwiczenia dla kobiet w ciąży

Brak stażu lub niewielkie doświadczenie to powód, dla którego powinnaś zacząć od lekkich ćwiczeń. Wszystko po to, by stopniowo przyzwyczajać nasze ciało do wysiłku. Na początek zaleca się ćwiczenia z piłką, gdyż są one bardzo łaskawe dla naszego kręgosłupa i mięśni. Przykładowym ćwiczeniem z piłką jest - położenie się na plecach, złapanie piłki między nogi i podnoszenie jej do góry. Identyczny ruch można wykonać z rękoma, to jest - leżąc płasko, złapać piłkę dłońmi i unosić ją do góry. Seria z takimi ćwiczeniami rozbudzi nasze mięśnie, bez przemęczania kręgosłupa.

Ćwiczyć można także siedząc na piłce. Do tego potrzebujemy lekkich hantelek lub butelek z wodą. Trzymając hantelki lub butelki unosimy ręce do góry, po czym opuszczamy je do boków ciała. Małe obciążenie wynika z tego, że z, przykładowo, półkilogramową lub kilogramową hantlą łatwo będzie utrzymać równowagę.

Czy bez sprzętu również da się ćwiczyć? Jak najbardziej! Rekomendowaną pozycją do ćwiczeń bez sprzętu jest.. pozycja stojąca. Podstawowe ćwiczenia, w postaci przysiadów, pajacyków, skłonów (do tyłu, przodu, na boki), a także na przykład wypady nóg w przód uczynią nasze nogi silniejszymi.

Innym ćwiczeniem, które rozwijają głównie klatkę piersiową, są pompki. Można je wykonywać dwojako - zarówno w klęku podpartym, jak i w oparciu o ścianę. Pompki przy ścianie kwalifikują się do ćwiczeń stojących. Nie są mocno wymagające, a jednocześnie ich wykonanie nie będzie utrudnione przez coraz to większy brzuszek.

Bardziej zaawansowane ćwiczenia

Ćwiczenia w pozycji "T" to kolejna propozycja, która wiąże się z wyższym stopniem "wtajemniczenia". Pozycja "T" jest zapożyczona z jogi - jest rozluźniająca i relaksuje zarówno nas, jak i nasze ciało. Jej wykonanie wymaga jednak sporej fatygi. Stajemy na jednej nodze, ręce wyciągamy przed siebie, a drugą nogę odchylamy do tyłu i prostujemy. Gdyby nie noga, na której stoimy, pozycja ta powinna przypominać leżenie na brzuchu. Nóg powinno używać się zamiennie - raz do tyłu idzie jedna, raz druga.

Kolanami możemy wspierać się przy robieniu pompek, ale nie tylko. Koci grzbiet to kolejna propozycja, która rozluźni nasz kręgosłup. Jest to także pozycja wyjściowa do robienia wypadów nóg w tył, które warto jest łączyć z piłką gimnastyczną.

Ćwiczenia leżące to ostatnia proponowana pozycja do ćwiczeń, zgodnie z powiedzeniem, "last but not least". Najprostsze ćwiczenie leżące - wystarczy położyć się bokiem, po czym podnosić nogę do pionu, a po serii przełożyć się na drugi bok. Wszelkie ćwiczenia rozciągające ułatwiają poród, więc warto uwzględnić je w swoim planie.


Fit mama poleca i uprawia sport

Każdy typ ćwiczeń powinien zostać skonsultowany z lekarzem. Przed rozpoczęciem ćwiczeń należy upewnić się, czy nie ma żadnych przeciwwskazań ku temu, by trenować w trakcie ciąży. Jeśli nie będzie i dostaniemy od lekarza zielone światło - zacznijmy jak najszybciej! Lepiej wyćwiczone mięśnie ułatwiają poród, a także ułatwiają wychowywanie dziecka. Kilka minut spędzonych z maluszkiem w objęciu udowodni nam, że jednak nie jest on takim maluszkiem, jak z początku mogłoby się wydawać.

Z BoboWózkiem też można ćwiczyć!

Producenci wózków dziecięcych zdają sobie sprawę z potrzeb aktywnych matek. Wśród szerokiej oferty sklepu BoboWózki można znaleźć m.in. wózki do biegania. Jednym z takich wózków dziecięcych jest THURE URBAN GLIDE 2, charakteryzujący się świetną, lekką konstrukcją. Jego konstrukcja pozwala na swobodne poruszanie się w biegu - zarówno po mieście, jak i w terenie.

 Sprawdź ciekawe propozycje BoboWózki 

Zobacz wszystkie artykuły
Facebook BoboWózki Twitter BoboWózki Pinterest BoboWózki Google Plus BoboWózki Social mail - BoboWózki


komentarze ()
 
Wózki dziecięce i foteliki samochodowe cybex platinum
Wózki dziecięce anex
Wózki dziecięce stokke ®
Wózki dziecięce bebetto
Wózki dziecięce maclaren
Wózki dziecięce baby design
Wózki dziecięce inglesina
Wózki dziecięce i foteliki samochodowe espiro
Wózki dziecięce quinny
Wózki dziecięce baby jogger
Wózki dziecięce joolz
Wózki dziecięce abc design
Wózki dziecięce mima
Wózki dziecięce i foteliki samochodowe peg perego
Wózki dziecięce i foteliki samochodowe britax romer
Wózki dziecięce i foteliki samochodowe maxi cosi
Wózki dziecięce i foteliki samochodowe kiddy
Wózki dziecięce i foteliki samochodowe cybex
Foteliki samochodowe besafe
Foteliki samochodowe axkid
Wózki dziecięce adamex
Wózki dziecięce roan
Wózki dziecięce tfk
Wózki dziecięce i foteliki samochodowe gb
Wózki dziecięce mountain buggy
Wózki dziecięce x-lander
Foteliki samochodowe klippan
Wózki dziecięce i foteliki samochodowe concord
Wózki dziecięce phil&teds
Wózki dziecięce emmaljunga
Wózki dziecięce i foteliki samochodowe coletto
Wózki dziecięce i foteliki samochodowe euro-cart
Wózki dziecięce riko
Wózki dziecięce babyzen
Wózki dziecięce tako
Wózki dziecięce thule chariot
Wózki dziecięce dubatti
Wózki dziecięce i foteliki samochodowe graco
Foteliki samochodowe diono
Wózki dziecięce camarelo
Wózki dziecięce baby monsters
Wózki dziecięce i foteliki samochodowe akcesoria
foteliki samochodowe avionaut
Wózki dziecięce hauck
Wózki dziecięce navington
Wózki dziecięce i foteliki samochodowe easygo
wózki dziecięce greentom
Wózki dziecięce elodie details
Wózki dziecięce bloom
Wózki dziecięce childhome
Wózki dziecięce babyhome
Wózki dziecięce joie
Wózki dziecięce kees
Wózki dziecięce oyster
Wózki dziecięce cosatto
Wózki dziecięce silver cross
meble babyvox
meble timoore
meble babybest
Meble dziecięce pinio

Informacje

Przed zamówieniem

Po zamówieniu



Foteliki samochodowe dla dzieci   Wózki dziecięce mama i ja poznań   Wózek Cybex  Platnosci PayU
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2004-2018

BoboWózki, 81581 Gdynia, Nowodworcowa 22, VAT No. PL5862281092, Kontakt: +48 58 728 21 95, +48 504 950 350