+30 salonów
+100 ekspertów
+1mln bw
Montaż fotelików Zapytaj konsultanta Kontakt do salonów BW Blog
Odporność dziecka

W jaki sposób podnosić odporność dziecka?

2018-07-09

Pierwsza choroba Twojego dziecka za Wami. Kaszel, katar, podwyższona temperatura – wszystko na szczęście już wróciło do normy. Po jakimś czasie dziecko zachorowało ponownie, znów udałaś się do lekarza i maluszek wyzdrowiał. W niedługim czasie kolejny raz i kolejny, i kolejny... Co zrobić, żeby podnieść odporność dziecka?

Wspieranie odporności malucha najlepiej zacząć jeszcze przed okresem chorób i infekcji, żeby w tym czasie organizm bobasa miał już więcej siły do walki. Tylko jak się za to zabrać?

Ostrożnie i z głową!

Z pewnością nie powinnaś o wszystkim decydować sama. Podawanie dziecku jakichkolwiek witamin czy suplementów należy skonsultować z pediatrą. Są jednak metody wspierania odporności, o które nikogo nie musisz pytać. Z pewnością o części z nich słyszałaś lub stosujesz je nieświadomie.

Karmienie piersią lub mieszanką a odporność

Karmienie piersią - wokół tego tematu przewija się wiele teorii, opinii i poglądów. Niewątpliwe jednak jest to, że świetnie wpływa ono na układ immunologiczny maluszka. Twierdzenie to jest poparte wieloma badaniami.

Dlaczego karmienie piersią ma tak dobry wpływ na odporność dziecka? Mleko mamy zawiera prebiotyki i przeciwciała oraz wiele witamin, przede wszystkim A, C, D. Dzięki temu bobas lepiej poradzi sobie przy spotkaniu z wirusami i bakteriami.

Jeśli karmisz dziecko mlekiem modyfikowanym nie martw się na zapas o to, że dzieciątko nie będzie miało odporności. Ciężko jest to udowodnić badaniami, choć takie opinie (i zarzuty!) często słyszą matki, które zdecydowały się na karmienie mieszanką.  Jednak niezależnie od sposobu karmienia skup się na tym, aby budować odporność Twojego maluszka. Skorzystaj z poniższych rad.

Kilka sprawdzonych pomysłów

Metodą zwiększania odporności dziecka, której nie musisz omawiać z lekarzem jest codzienna dawka świeżego powietrza. Minimum godzina dziennie spędzona na dworze zwiększy siłę maluszka do walki z wirusami. Oczywiście zarówno ubiór dziecka jak i długość przebywania na świeżym powietrzu należy dostosować do obecnej pory roku i panujących warunków atmosferycznych.

Pamiętaj o nawilżaniu powietrza w domu. Taka metoda jest potrzebna nie tylko zimą, kiedy rozkręcone kaloryfery dają ciepło i jednocześnie wysuszają powietrze, ale także latem, kiedy na dworze panuje niewielka wilgotność powietrza. Warto kupić nawilżacz, ponieważ odpowiednia wilgotność powietrza – tj. 40-60 % - jest trudna do uzyskania w prosty i naturalny sposób. Dobrym pomysłem będzie też zakup jonizatora powietrza. Wytwarzane jony ujemne łączą się z bakteriami i wirusami skutecznie je usuwając, co gwarantuje nam czyste powietrze.

Kolejną metodą na podniesienie odporności dziecka jest zadbanie o jego zróżnicowaną dietę. Wraz z dostarczaniem maluchowi wszystkich niezbędnych witamin i minerałów rośnie jego odporność.

Witamina D – jej suplementacja jest niezwykle ważna dla dzieci nie tylko ze względu na pozytywny wpływ na kości, ale także na odporność. Dzieci karmione mlekiem mamy z jej pokarmu pobierają niewielkie ilości tej witaminy i obowiązkowo trzeba ją dodatkowo dostarczać. Z kolei w przypadku dzieci karmionych mlekiem modyfikowanym te zalecenia są nieco inne. Mieszanki są wzbogacone w witaminę D, jednakże należy zorientować się, czy dziecko wypija tyle mleka, ile powinno dla dostarczenia dziennej dawki tej cennej witaminy. Jeśli masz wątpliwości - najlepiej skonsultuj się z pediatrą lub dietetykiem – to on jest specjalistą w zakresie żywienia, także dzieci.

Kwasy OMEGA-3 są niezwykle ważne dla każdego organizmu, jednak dla dziecka w szczególności. Oprócz rewelacyjnego wpływu kwasów OMEGA-3 na pracę mózgu i wzroku, odgrywają one też wielkie znaczenie dla odporności. Warto więc skupić się na dostarczaniu dziecku tylu kwasów, ilu potrzebuje każdego dnia. W pierwszej kolejności skup się na naturalnych źródłach występowania tych cennych kwasów. Są nimi w szczególności ryby i wartościowe oleje, jak np. z siemienia lnianego, orzechów włoskich. Źródłem OMEGA-3 są także brokuły.

Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości zawsze warto skontaktować się z pediatrą, który z pewnością doradzi Ci jak podnieść odporność Twojego dziecka.

Czy znacie nasze wskazówki i stosujecie je w codziennym życiu?

Podziel się opinią jako pierwszy

Napisz opinię
Follow us
Copyrights 2004-2021 BoboWózki
social mail
social up
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.